18 juni 2016

Jordgubbstårta i långpanna

Här har de varit tyst ett bra tag men har bakat massvis.Är i en svacka och svårt och ta mig upp därifrån.De är personliga skäl som gör så att jag mår dåligt men hoppas innerligen de släpper snart.
Men nu till något annat nämligen denna underbara tårtan som är för svår att motstå.
Den här tårtan är lätt att göra och går ganska snabbt oxå att få till den.
Jag brukar aldrig fuska men jag använde mig av marsan vaniljkräm som jag blandade lite med grädde och la till vaniljsocker,vaniljpulver för mer smak.
Massvis med jordgubbar,hallon&maränger kan ju inget annat än bli lyckat.





Ingredienser:
(tårtbotten)
5ägg
3dl socker
3dl vetemjöl
1.5 tsk vaniljsocker
3tsk bakpulver
0.5dl mjölk (3%)

2st marsanpåsar
Blandat med grädde


Garnering:
Jordgubbar
Hallon
Maränger
Choklad Vahlrona Jivara


Gör så här:
1.Börja med tårtbotten.Vispa ägg/socker tills det blir ljust och fluffigt.Tar några minuter.
2.Sikta torrvarorna och rör om med slickepott.Tillsätt sist mjölken.Se till och lägga bakplåtspapper
   på långpannan och sedan häll över smeten.In i ugnen i mitten tills den blir gyllenbrun,gick ganska
   snabbt så ha koll.
3.Följ anvisningar på marsan paketet.Vispa upp grädde och blanda ihop.Bred över jordgubbssylt över
    tårtbotten då den svalnat.Bred sedan ut glasscremè som vi kallar vaniljkräm/grädde.
4.Skiva jordgubbar,eller doppa i choklad.Vad som funkar.Jag valde att skiva för de mesta men även
   några hela som ja doppade i choklad.
5.Sedan la ja på ett paket hallon 125g.Sedan värmde jag vahlrona jivara och hällde över och la på
   maränger.

Nu är de bara att njuta ihop med något att dricka,mums
Receptet hittade jag hos Zeinas Kitchen med små ändringar av mig.

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar