10 dec. 2011

Mitt Pepparkakshus

Att bygga ett pepparkakshus är inte lätt,och beundrar de som gör riktiga konstverk av pepparkakor.
Jag höll på att ge upp,men maken var så snäll och byggde de åt mig.Jag fick de roliga, att dekorera.
Och detta är min första gång som jag gjort pepparkakshus , blev nöjd men inte ett perfekt pepparkakshus när man jämför mot andra som gjort detta i ett par år.Vad tycker ni?Har ni tips, tar jag gärna emot.
Hittade ett recept på bra kristyr hos Kryddburken , och hon gör riktigt fina pepparkakshus.
Jag är glad att jag fick till de i alla fall till slut,och ja satt nog några timmar.Jag tävlar med mitt bidrag hos kryddburken.se och skulle bli så glad om ni ville rösta på mitt bidrag som är nr 15.Kan vinna ett presentkort hos style& fun stuff och de skulle sitta perfekt, då de behövs mycket .Rösta på nr 15






Kristyr:
1äggvita
4.5dl florsocker
1 kopp citronsyra från flaskans topp





Kram

14 kommentarer:

  1. Hehe, så gulligt! Gubbarna var ju bara så söta;)
    Jo, vi ska nog snart också göra vårt pepparkakshus. Men en sak i taget....

    SvaraRadera
  2. Vilket fint hus! =) Har heller aldrig gjort pepparkakshus innan. Fattar lixom inte varför man ska ha ett sånt. Får väl bli när barnen blir större för de är väl dom som gillar den traditionen.. ;)

    SvaraRadera
  3. Vilket jätte gulligt pepparkakshus.. duktiga du.. :)

    SvaraRadera
  4. Kakmonsterna-Tack,ena gubben ska föreställa mig ,heheh.hade ingen gumma.
    Milli-Åh tack.a de är svårt och pilligt,men man blir stolt över sig själv att man tills slut lyckats.
    Carola-Tack söta.

    SvaraRadera
  5. Hej jag heter Joanna och är 23 år och när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtar om livet med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelde för hur det är att leva med Aspergers syndrom och att alla är lika värda trots bakgrund:)
    Så besök gärna min blogg:) kram
    och du kanske till och med vill göra ett bloglovin byte med mig?:)

    SvaraRadera
  6. Svar: kom och hämta alla snö så slipper jag den;) sj sticker jag till vietnam på tisdag lite skönare värder där förhoppningsvis;)

    SvaraRadera
  7. Jättefint hus! Är imponerad av alla som knåpar ihop ett eget hus, har själv inte gett mig i lag med det på flera år!

    SvaraRadera
  8. Joanna-klart ja besöker din blogg.bloglovin har jag fortfarande inte fattat hur man gör.de bråkar bara med mig.åh man får julkänsla av snö,så under juletiden vill ja gärna ha snö,men sen får de gärna försvinna :)
    Linda-Tusen tack.Håller med dig,de är tufft och göra från scratch verkligen och tar en massa tid.kommer nog ta lång tid innan ja kommer göra om detta.

    SvaraRadera
  9. Hej söta du! Vilken fint hus du har gjort!
    Kramkram

    SvaraRadera
  10. Amy`s piece of cake-Tack,a de tog sin lilla tid.
    Vardaxlyx-Tack gumman :D

    SvaraRadera
  11. Tycker du lyckats mycket bra med ditt pepparkakshus! Framför allt för att vara första gången :) Mina ser fortfarande ut som om det är ett barn som gjord dom ha ha

    SvaraRadera
  12. Annica-Tack söta
    Karro-Åh tusen tack.a man lär sig nog ju mer man gör dessa härliga pepparkakshusen.Ler..a de är inte lätt och göra de fint.

    SvaraRadera