22 aug. 2011

Blåbärsmousse

Blåbär vet ni ju nu vid det här laget att jag älskar det och då blev det givet att jag skulle pröva på även blåbärsmousse.Så nu har jag även gjort det.
Blev jättegott,och älskar ni blåbär så är de här perfekt tårtfyllning ihop med glasscreme eller
vaniljmousse.

Ingredienser:
200g blåbär
2 gelatinblad
1msk gelesocker
0.5dl vatten
1tsk vaniljsocker
2dl grädde
50g naturell phildephiaost

Gör så här:
1.Blötlägg gelatinet i kallt vatten i minst 5min.Koka upp blåbär,vatten och socker i ca 2min.
Rör ner de urkramade gelatinbladen och vaniljsockret i.
2.Låt kallna.Sedan rör du i philidelphiaosten och rör om.Vispa grädden lagom hårt.Blanda ihop.

Kram

3 kommentarer:

  1. Åh va gott. Älskar också blåbär :)

    SvaraRadera
  2. Superogtt! Fin färg var det också!

    SvaraRadera
  3. Veronica-visst är det så gott.och den här moussen blev riktig krämig och mumsig.
    Kakmonsterna-A de var det verkligen.blåbär är ju ett intensivt bär och älskar det och dess färg.

    SvaraRadera