5 apr. 2011

Ett underbart paket från Femtorp






Mitt mål är att bli konditor,och redan nu har jag förälskat mig i produkter som vi
konsumenter kan ej få tag på,men hoppas att jag kan börja använda bageri produkter då man blir konditor.De har så mycket bättre produkter anpassade till den branschen och tyvärr får konsumenter nöja sig med marknaden som finns ute i vanliga matbutiker.
Jag letar efter det lilla extra,något som får mig att tappa hakan,och vill börja experimentera.Jag har hittat ett ställe som är helt perfekt, i alla fall till de som redan är i konditor branschen.Ni kanske har hört talas om det,FEMTORP.
Jag bara säger wow,vill ha allt på den sidan.Alla deras produkter är av topp kvalite
och är väldigt kända runt om i konditor branschen.
De har allt för att man ska lyckas och förenklar ens vardag.
De har även en av de populäraste pralinkurser som de har arrangerat för tionde året i rad med Chocovic.Kursen äger rum i Spanien med chokladmästaren och pralinörer av Ramon Morató.De skulle vara en dröm att få gå på,tyvärr måste man vara i konditor branschen för att kunna deltag i den kursen.
Jag fick ett prov paket från femtorp,då de inte sponsrar till privatpersoner så
blev så glad då de ville låta mig få testa några av deras produkter.
Att bläddra igenom deras produktkatalog på nätet tar tid och blir mycket ååh och så vackert.Det här fick jag i paketet,ananasmousse,chokladskal och choklad dekorationer,litermått,degskrapa,vit och mjölkchoklad ,fromage,marängpulver & vaniljsocker.
Ett jätte tack till alla på femtorp.
För att ta dig till deras hemsida så klicka här,http://www.femtorp.se//

1 kommentar:

  1. Smulan: Gå in på www.mumsigt.se och klicka dig fram till deras chokladskola, de använder också chocovic, johan är utbildad där. De har helgkurser med start till hösten. Jag hade funderat på att gå grundkursen eftersom jag saknar den, det hade varit kul att gå med nån mer :-) .

    Vi har lagt upp en ny bakblogg, den är under konstruktion, vi gjorde detta för att några av våra läsare och vänner ville ha oss tillbaka.

    /Anna

    SvaraRadera