31 mars 2011

Vinnaren är dragen

Exakt i dag för 4år sedan förlorade jag min mamma.När jag tänker på det så blir jag gråtfärdig.Känns som att det var i går hon var här.När jag är ledsen och vill muntra upp mig själv så går jag till köket för att baka.
Även i dag avslutas min ena tävling där någon vinner 200kr för att handla kakformar.
Den här gången skulle jag välja vem som vinner av de inlägget som berörde mig.För mig tar det mig tillbaks till min tid då jag förlorade min mor,Och de var precis vid påsken.Jag har inte firat påsk sedan dess,men känner att jag måste hedra min mor,och ska ta tillbaka vår tradition.Påsken är en av de viktigaste dagarna,i alla fall för oss kristna.
Av de 25 tävlande,så var det 2 som berörde mig extra djupt.
Så den som vinner är :
Sandra-Mamma till Molly
Grattis till dig,hoppas att er påsk blir bättre i år.

6 kommentarer:

  1. Jag/vi förlorade pappa för snart 6 år sen. Påsken var en av hans heligaste helger. Jag hedrar honom genom att verkligen fira påsken så som vi alltid hade gjort innan hans bortgång. Han är ju närvarande ändå ju, på sitt...och mitt sätt.
    Vill bara tala om också att jag har gjort både dina kolakakor och semifreddon, helt fantastiskt gott!! Tack för receptutläggen!!

    SvaraRadera
  2. Det här året ska vi fira,innan har det gjort ont av bara tanken,och inte haft ork att fira,då man varit ledsen.Men du har rätt,man ska hedra dem döda genom att fira dem,och de finns alltid i närheten då man behöver dem.
    avisst är kolakakorna goda,a semifreddo har jag gjort länge,och de är storfavorit,och nu är det så skönt att svalka sig,sittandes på balkongen med glass i handen och solen mot ansiktet.

    SvaraRadera
  3. Tack så hemskt mycket för vinsten! Med denna vinst blir påsken lite lättare för nu kan vi baka hundkex och minnas vår lilla hund! :) Tusen tack!

    SvaraRadera
  4. Tack själv sandra för att du delade med din berättelse och ville vara med i tävlingen.
    Jag tror också att den här påsken kommer bli bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag beklagar sorgen! Även om åren går så gör det fortfarande ont i hjärtat när man tänker på dem man förlorat :/ Min morfar gick bort på julafton för många, många år sen och sen dess har julen aldrig varit densamma. Tänker på dej! Kramar om!

    SvaraRadera
  6. Tack Ingrid.det har du så rätt i,smärtan kommer alltid finnas kvar,vet inte hur de ska försvinna,de säger med åren blir det bättre,jag tycker inte alls det.Nu är sonen snart 2år och är utan mormor,och att han aldrig fått chansen att lära känna henne gör ont i hjärtat.
    a de är hemskt då man förlorar någon så nära.jag har aldrig sett min farmor/farfar,mormor/morfar då de dog innan jag föddes.så väldigt tråkigt att min son inte heller får chansen.men man ska blicka framåt och se det positiva i ens liv,så får nog fokusera på det.Tack va gullig du är
    Kram

    SvaraRadera