15 aug. 2011

Provsmakning





I dag fick jag ett litet paket fyllt med choklad.Och nu till den roliga nyheten är att jag fick runt 700gram av fin choklad.Faktiskt ett märke jag aldrig hört talas om innan,så detta är nytt för mig.Har ni hört talas om Weiss choklad?
Jag har nu smakat fyra sorters choklad,67%,64%,37%29%.Ni ser på bilden att längst in så är den
mörkaste och närmast ljusaste.
Domarna blev jag och mannen.Vi tyckte inte alls om den 67% chokladen,då jag överhuvudtaget har svårt med så pass mörk choklad.64% var ok,blir nog godare i bakverken än att äta så där.Mäktig choklad.37%var supergod och den kunde jag lätt äta mycket av.29% vit choklad mums,och dessutom kvalitet.Len och go,inte för söt choklad.
Denna sorten choklad är underbar i mousser,praliner,dekoration och smaksättning.
Tack så mycket Daniel för paketet jag fick.
http://www.wgs.se//



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar