10 feb. 2011

Vanilla cookies



Nu har jag gjort vanilj kakor.Färgade smeten med rosa färg.Dessa tänkte jag ta med mig till min sons dagis i morgon.Jag använde mumin motiv,för det lär väl barnen gilla.Min man tyckte dessa var goda och min son likaså.Jag har ej smakat dessa då jag avstår från socker.
Här får ni receptet som jag hittade hos sockerrus.

Ingredienser:
230g smör rumsvarmt
230g socker
1ägg
0.5tsk bakpulver
1 tskl äkta vaniljpulver V-sell /http://www.vsell.se///
340g vetemjöl
några droppar karamellfärg

Gör så här:

1.Sätt på ugnen på 150-180grader beror på din ugn hur varm den är.Jag hade mellan där
2.Rör ihop smör och socker.Tillsätt sedan ägget och fortsätt att röra.
3.Blanda i de torra ingredienserna och rör det med smörblandningen.
4.Knåda till en stor degklump och rulla in i plastfolie.Låt degen vila i kylskåpet i
minst 2timmar.Kavla 5mm och stansa ut med pepparkaksformar eller vad ni vill ha.
5.Sedan är det bara in i ugnen mellan 8-10minuter.Ska bara få färg på kanterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar