21 feb. 2011

Chocolate cups with mascarpone




Nu har jag gjort något gott och som står i kylen.Ni kanske har märkt om inte,så älskar jag mascarpone ost,så mycket godare än philidelphia osten,så krämig,super god.
För er som ännu inte testat så rekommenderar jag det,ni lär inte bli besvikna.
Detta tog sin lilla tid att göra egna små koppar av choklad,men det blir så värt det.
Här får ni receptet.
Blir 20stycken

Ingredienser:
100g ljus/mörk choklad
Fyllning:
100g ljus/mörk choklad
1krm vaniljextrakt
200g mascarpone ost
Kakaopulver att pudra över

Gör så här:
1.Värm chokladen,bäst blir med vattenbad.Ta fram knäckformar,lägg 2 och 2,så de
blir stabilare.sedan är det bara att ta en pensel och pensla knäckformen,när du
gjort alla,ska de in i kylen en stund,sedan får man repetera ett antal ggr tills
du själv blir nöjd hur mycket choklad skal du vill ha.
2.Till fyllningen,ska du smälta chokladen.Lägg mascarpone osten i en skål och
vispa i vaniljextrakt och den smälta chokladen.Låt smeten kallna i kylskåpet,
vispa då och då under tiden så att den blir fast nog att spritsa.
3.Lägg mascarponefyllningen i en spritspåse med en stjärnformad tyll.
Ta bort knäckforms papprena runt chokladskalen och spritsa fyllningen i
chokladskalen.Dekorera med pudrad kakao.

4 kommentarer:

  1. åh herre vad gott det ser ut!! gud vad duktig du är!

    SvaraRadera
  2. Tack klara,a enligt mannen var de goda.jag får ju inte smaka..ihhihi..ska ta med mig de till jobbet nog.

    SvaraRadera
  3. Å så smarriga dessa såg ut. mmm :)

    SvaraRadera
  4. shit va smart, ser enkelt och gott ut!

    SvaraRadera