20 nov. 2010

Julen snart här

För mig betyder Julen väldigt mycket,och är en speciell högtid då jag är kristen ortodox.Jag älskar allt med julen och det som hör till,pynta,baka,maten och att man samlas som familj.Jag har dock inget pynt hemma,så de måste jag köpa så man får det mysigt här hemma.Men i dag hade jag tänkt att baka,och det kommer bli saffrans
biscotti.Älskar verkligen det klassiska som saffransbullar,mjuk pepparkaka och kola och snöbollar,men i dag blir det annat.Biscotti är gott att äta de bara så eller kanske med en kopp te/kaffe.Jag kommer göra många olika bakverk innan jul så ni får också tid på er att baka.Hos oss är det tradition att äta kletcha.Jättegod kaka,som jag fyller med sirap och valnötter.
Det som är så bra med biscotti är att dem blir lika goda om man gör dem nu och äter och efter några veckor.Bilder och recept får ni lite senare i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar