23 sep. 2010

Bok Tips " Cheesecake" Av Cheryl Lindblad


Jag älskar och titta på kokböcker då för att få inspiration,i bland får jag för mig att gå in i en bokhandel och bara titta och se om man ser något.Jag ser jätte fina kokböcker,och i dag fick jag en i brevlådan.Blev så glad.Boken heter Cheesecake,författaren är Cheryl Lindblad.Om du ännu inte sett eller hört talas om den så tycker jag att du ska gå och ta dig en titt,du kommer nog säkert köpa den,för där i finns det gottegrejer som man inte kan motstå då man tittar på bilderna.Jag kommer definitivt att pröva på dessa frestelser.Vill du köpa boken direkt så går du bara in på http://www.motherbearsweden.com.

Detta citat använde jag från motherbearsweden.com
"Företagsnamnet, Mother Bear Sweden, är inspirerad av den mytologiska björnen som ofta symboliserar kvinnliga krafter och Moder Jord. Björnen är även en symbol av det kreativiteten som finns inom oss alla.

Det viktigaste när man bakar är att man verkligen älskar det man gör. Kärleken till brödet och bakverken, de bästa ingredienserna och hantverket påverkar slutresultatet.
Känslan för vår Jord skall vara med och en respekt för de gåvor och rikedom som är vår. Det är en rikedom som vi skall respektera och arbeta för att bevara.
Ett sätt är att välja ingredienser som är ekologiskt odlade och framställda för det mår både Jorden och vi bra av".

Och jag håller definitivt med dessa ord.Nu när vi har blivit klokare så tycker jag att ni också ska inskaffa cheesecaken boken.De säger ju fler böcker man har i köket desto smartare ser man ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar