30 juli 2010

Bakat igen

I dag har jag bakat 3 kg matbröd,och det är samma bröd som min mamma gjorde då vi var små,och vaknade vid kl 07 att det fanns precis nybakade bröd.Och dessa är samma bröd som min mamma hade gjort innan de kom till Sverige.Dvs i Turkiet,japp jag är Syrian från Turkiet.Så från kl 09 på morgonen till kl 13 höll jag på med att baka detta goda bröd.Man märker ju att det går flitigt i butikerna,speciellt de orientaliska bröden,som ni har säkert smakat på.De vanliga bröden tröttnar man lätt på,och vill ha variationer.Det här brödet äter vi till frukost,och även till middagar.Då vi gör väldigt mycket maträtter som man äter med sina händer så passar detta bröd perfekt till de maträtterna.Det brödet och nutella,en gång i tiden gjorde mig mullig,för det är beroendeframkallande.Jag har prövat nutella med svenskt bröd,men inte alls gott.
Det här receptet är nåt jag lärt mig utantill och aldrig skrivit ned det,för då jag gör detta bröd,så är det alltid ögonmått som gäller oavsett mängden bröd jag gör.
Så därför blir det inget recept den här gången,bild däremot det kan jag fixa snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar