16 apr. 2015

Björnbärsmousse

Förra året i Oktober hade grannen vid sommarstugan massa björnbär och jag frågade vad dem använder de till och då sa han sylt.Och då frågade jag om jag fick och plockade på mig ca 600g och frös in dem.
När sonen fyllde år så kom jag på att jag hade björnbär och ville testa på nån ny fyllning och då blev jag glatt förvånand för jösses vad gott björnbär är.


Ingredienser:
556g frusna björnbär
1dl socker
6st gelatinblad
6dl grädde

Gör så här:
1. Lägg gelatinbladen i kallt vatten.Koka upp björnbär och socker.
2.Rör om då och då så de inte sitter fast.Sila björnbärskompotten.
3.Krama ur gelatinbladen från vattnet och rör ner dem i den varma bärkompotten.
4.Låt svalna helt.Tillsätt sedan ovispad grädde i bärkompotten och rör om.Ställ i kylskåpet en-två timmar
   och sedan vispa upp

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar