24 juli 2012

Krämig Vaniljglass


Den här glassen är så god.Gjorde en sats i går som maken fick mumsa på och han sa hela tiden åh så gott.Jag förstår han för den här vaniljglassen är så krämig och smälter i munnen.Man gör exakt som man gör vaniljbavaroise och som tidigare har jag gjort den här glassen flera gånger men den är värd och nämnas flera gånger så här kommer den igen.Recept hittar ni här fast jag halverade receptet och då fick ja till en portion som den ni ser på bilden.Toppade med gula hallon,granatäpple,röda /svarta vinbär.




Kram

7 kommentarer:

  1. Ja, den ser så god ut! Fräscht med bären till!

    SvaraRadera
  2. Ja, hemmagjord glass är ju väldigt gott. Min farmor gjorde en jättegod vaniljglass, nu lever inte hon längre men jag kan komma i håg den underbara smaken fortfarande.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Mums vad gott med hemmagjord glass är så sugen på att göra egen snart! Ser så gott ut med bären till :)

    SvaraRadera
  4. Det är det godaste, krämig glass. Precis som det ska va!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med egengjord glass, mumsigt!

    SvaraRadera