20 maj 2012

Passion/Hallonmousse Tårta

Ok,den här tårtan vann så klart på kalaset som de fick mumsa på.De blev ju som sagt 3 tårtor.
Japp de här är så klockrent som det bara kan bli.Lyckad kombination,hallon&passion.
Micke som fyllde hela 25år i går.Grattis i efterskott.Kul att höra att han tyckte om den här tårtan mest,och jag när jag fick beställningen så sa syrrans dotter att han inte gillar frukt i tårtor.Men vilket betyg man fick när han tyckte att den var godast.Glad blir man när man får höra att de blev så nöjda.
Innehåller:Hallonmousse/passionmousse+färska hallon.Täckte med marsipan,sockerpasta i detaljer.



Tårtbrickan kommer från Siluett

Kram

11 kommentarer:

  1. Så kul att det kan bli så, passionsfrukt är ju så himla gott och måste ju passa riktigt fint med hallon.
    Så fina tårtor du gjort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. a sjukt gott,de konstiga är att ja aldrig ätit passionfrukt innan men nu kan jag inte leva utan den frukten.

      Radera
  2. Tårta efter tårta, mmmm så gott!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Hur gör du din passionsfrukt mousse?

    SvaraRadera
    Svar
    1. kommer lägga upp mitt recept om några dagar,håll utkik

      Radera
  4. O vad smaskigt!Och säkert spännande fyllning inuti

    SvaraRadera
    Svar
    1. a de var så gott.a min nyblivna favorit fyllning.

      Radera
  5. Hej
    Jag undrar vad du använder för att göra dina bokstäver. Jag skulle gärna vilja ha något som kan trycka ut lite tjockare, mer rejäla bokstäver istället för de tunna som man får med bokstavsremsorna. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har använt mig av dessa utstickare,klicka på länken så ser du
      http://www.strosselannat.se/plunger-utstickare/alfabetsiffror/windsor-clikstix-groovy-upper-case-1.html?grp=1213492

      Radera
  6. Åh, tack så mycket. Dem ska jag bevaka och sätta upp på min önskelista. Jag älskar typsnittet. =)

    SvaraRadera