28 okt. 2011

Rulltårta fylld med äppelmos

Förr hade jag aldrig kunnat tänka mig att äta eller smaka äppelmos,nu älskar jag det och kan gärna ha det i det mesta.Rulltårta är väldigt lätt att göra och supergott.Med smak av äpple och vanilj kan det inte annat än bli succè.Och då pratar jag om hemmagjord rulltårta,inte såna köpta.


Ingredienser:
3ägg
2dl socker
2dl vetemjöl
2tsk vaniljsocker
2tsk bakpulver
2dl mjölk
Fyllning:Äppelmos

Gör så här:
1.Vispa ägg och socker pösigt.Sikta i vetemjöl,vaniljsocker och bakpulver i äggvispet.
2.Tillsätt mjölk i och rör försiktigt ihop till en jämn smet och häll ut på en bakplåtspappersklädd plåt.
3.Grädda i  mitten av ugnene i 225grader,ca 5-7minuter.Lägg den färdig gräddade rulltårtan upp och
    ned i ett sockrat bakplåtspapper.Jag färgade mitt socker grönt.
   Bre  på äppelmos och rulla försiktigt ihop rulltårtan.


Kram

1 kommentar:

  1. Ja, rulltårta är gott och man kan fylla den med nästan vad som helst :)

    SvaraRadera