21 juni 2011

Ballerina Kladdkaka Glass

I dag åt vi av den här glassen,och mannen kommenterade om det fanns mer.Men tyvärr hade vi ätit upp allt,så gott blev detta.Men man kan tänka sig,kakor och glass=En hit.
Jag älskar verkligen dessa kakor och första gången jag smakade på dessa var nu i Söndags.Riktigt chokladiga och knapriga.Så jag gjorde en vaniljglass,och sedan krossade jag ballerina kex i små bitar och la i glassen,och bara få timmar så var vi tvungna att smaka.Ja glass är verkligen beroende framkallande.Så många smaker det finns och oändliga möjligheter att komma på sin egna glass.Receptet på vaniljglass hittar du på fliken glass.


2 kommentarer:

  1. Lät makalöst gott förutom att jag inte kan äta ballerina kakorna :-( , innehåller ju laktos. Men jag funderar på att göra vaniljglass med kakdeg eller egengjorda chokladkakor i.
    Kakor och glass är mycket gott i hop så också glass och färsk frukt.

    Kom förbi min blogg i morgon kväll, då får du se på tårta :-)

    SvaraRadera