23 apr. 2011

Glad påsk önskar Smulansbakblogg



Hej allesammans,jag vill passa på och säga Glad Påsk på er alla,och önskar ni får en riktigt trevlig påsk.Ser fram emot i morgon,då vi först går till kyrkan,för att sedan sitta med alla och fika efter kyrkan.Jag ska bjuda på minicupcakes.Bilder får ni se i morgon kväll.Sedan blir det bråttom,då man ska hem och börja med maten.Vår mat tar lång tid.Men så klart har jag förberett,tog mig 2 timmar i dag att rulla aprach som ni säger kåldolmar.Jag kommer inte göra typiskt svensk påskmat,utan gör min egna variant.Turkisk/syriansk mat,som jag bara älskar och vet att många därute också gör det.Sedan så kommer jag bjuda på påskcupcakes,och en massa gott på bordet.
Jag hoppas ni får en oförglömlig dag med nära och kära och verkligen äter massa ägg.
Det kommer vi göra,då vi har äggtävling.Tradition,och något som är jättekul.
Man väljer ett ägg var och sedan ska ena slå de andra ägget på toppen.De ägget som går sönder förlorar och måste äta ägget.
Önskar er en fortsatt trevlig Påsk.
Kram på er

1 kommentar: