11 mars 2011

Pancakes



I dag gjorde jag enkla pannkakor till frukost.Det är så gott,man kan variera efter sitt eget tycke,chokladpannkakor,med bär,saffran ja allt möjligt.Jag valde att tillsätt mina pannkakor vaniljpulver,det är min hemlighet som gör mina pannkakor otroligt goda.
Sedan att äta dom med jordgubbssylt och glass är det godaste att äta pannkakor på,enligt mig.Dock håller jag mig fortfarande borta från socker,så det blir inget sånt för mig nu.
Här får ni receptet om ni blir sugna någon morgon.
Ingredienser:
3dl vetemjöl
liten nypa salt
6dl mjölk(3%)
0.25tsk vaniljpulverV-sell /http://www.vsell.se///
2ägg
1,5matsked smör

Gör så här:
1.Ta fram en skål,tillsätt mjöl,saltet,mjölken och se till att röra med en visp
så det inte blir klumpar i smeten.
2.Tillsätt sedan vaniljpulvret och äggen och rör om ytterligare.Sist i lägger jag
det smälta smöret.
3.Sedan är det bara att använda stekpannan du smält smöret på och ta hjälp av en
decilitermått.Jag använder 0.75dl till en pannkaka.
4.Nu är det bara att njuta,och fylla dina pannkakor med sylt,curd,ost mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar