6 mars 2011

Cake balls




Dessa är för ljuvliga.Och jag gjorde dem i miniformat,så det går lätt ner att kasta i sig ett par stycken.
Jag gjorde faktiskt med oreo kakor och även med choklad cupcakes.
Domarna vart brorsan och maken.De tyckte att det blev för sött med oreo kakor och föll för cupcakes balls.
Det är dock smak sak,och då jag inte kan smaka så undrar jag om nån har prövat och vad tycker ni är godast.Jag täckte godbitarna med jordgubbs choklad,javisst finns det jordgubbs choklad.Riktigt god.Vill du köpa och bor i Norrköping så ska du ta dig till Jolla Choklad&Dessert.Och tittar du in där så lär du bli helt paff,sjukt fina saker som hon gör för hand.Har du missat det stället så finns de på prästgatan 3,nära stan dvs.
Mitt favoställe här i Norrköping.
Har bild även då de tagit en tugga,dels för att se vilken som är oreo och den som är choklad cupcakes.Ni kan nog gissa.den mörka är definitivt oreo kakor.
Om ni vill själva göra dessa då behöver du någon mjuk kaka eller hårda kakor.De hårdare kakorna är bäst att mixa med matberedare eller ta en påse och slå med hammaren,hihiihi.Tro mig de funkar,de har jag gjort,dock tog de en massa tid och massa kakor på golvet.
Sedan tog jag philidelphia ost och rörde i hop till en kletig gegga och började göra små bollar,och sedan är det bara att värma upp valfri choklad och doppa dem,och sedan strö på strössel eller vad som faller dig i smaken.Bon apetit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar