12 dec. 2010

Frukostscones



I går märkte jag att vi inte hade något bröd hemma,så då tog jag det här receptet.Gick hur snabbt som helst,och det var precis det jag behövde.Min son var hungrig så då behövde jag något snabbt och enkelt fixat.Jag tog lite av smeten,och la i hackad choklad 70%.
Här får ni också receptet om ni råkar hamna i samma situation som jag..Ler

Ingredienser:
7 1/2dl vetemjöl
1/2tsk salt
1 1/2 tsk bakpulver
1/2dl råsocker
125gkallt smör
1ägg
2dl mjölk

Gör så här:
1.Sätt ugnen på 250grader.
2.Blanda vetemjöl,salt,bakpulver och råsocker i en bunke.
2.Tärna smöret och nyp ihop det med de torra ingredienserna.
4.Vispa samman ägg och mjölk.
5.Blanda vätskan och de torra ingredienserna till en deg.
6.Platta ut degen till en längd,cirka 3cm tjock,på mjölat bakbord och skär
den i trekantiga bitar eller stansa ut ringar.
7.Lägg dem på en plåt med bakplåtspappaer,pensla med uppvispat ägg och strö på
mandelspån och råsocker.
8.Grädda gyllene i mitten av ugnen 8-10minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar